2012 ett år med mycket innehåll!

Ja vart ska man börja någonstans, tänkte att jag skulle försöka sammanfatta 2012 - ett år som har haft mycket innehåll i sig. Allt från skratt & glädje till tårar & sorg! 
 
Vi börjar i vanlig ordning med årets första månad Januari:
 
Första veckan i Januari fick min fyrbenta vän tillbringa på djursjukhuset i Falun efter att fått i sig något olämpligt för hennes lilla mage. Den 8:e januari fick hon komma hem igen & lyckan var total! Den veckan var den värsta i mitt liv, trodde verkligen att jag skulle förlora min tjej. Men mot alla odds klarade hon sig & vi fortsatte vår resa tillsammans på livets väg som vanligt. 
- Den 14:e januari blev jag intervjuvad utav Ljusnan & reporten Åsa - skulle prata om RSMH & dess framtid. Som jag kämpade med denna förening i början utav året. Ville verkligen inte förlora det vi hade.
- Mycket hände i Januari, jag fick chansen att lyssna till Annika Östberg & om hennes liv som fånge i USA, det var den 17 januari som jag fick möjligheten till detta & det var ett ögonblick som förändrade mitt liv. 
Jag fick även chansen att träffa henne & prata med henne efteråt & det var ett möte som jag inte kommer att glömma i första taget, Annika var en människa som hade så mycket värme & kärlek att dela med sig av. Hennes kramar fångade mig som i ett mirakel! 
- Bilder från Januari: 
 
Findus 2012
 
Dixie 2012
 
Sedan kom Februari månad & som dessutom var en ganska trist månad; för denna månad hände inget viktigt som jag kan komma på & som jag kan dela med mig utav. 
 
Men efter Februari månad kom så Mars månad & just denna månad var det mycket som hände; jag hade mitt 30 års kalas & jag förlorade en vän för alltid. 
Den 9 mars 16:00 fick min Prins somna in för gott...det gör så ont inom mig. Jag vill bara få honom tillbaka. Klappa honom en sista gång.
16:15 var han helt borta, då gick han över regnbågsbron där han får leva livet!
Jag saknar honom...<3
Den 11 Mars fyllde jag tant enligt vissa; och jag ställde till med ett litet öppet hus kalas, fast själva kalaset hade jag den 17.e eftersom det var så många som inte kunde komma på själva födelsedagen. Det vart väldigt lyckat & jag hade det väldigt trevligt. Fick massor utav fina saker utav dem som kom å firade mig! 
 
Efter mars kommer April: 
Denna månad började jag träna Dixie tillsammans med Hunderverk Mija då jag mer eller mindre gett upp helt & hållet på denna dam. Det blev många tillfällen & det var väldigt bra inte minst för mig. För även om det hela inte gick hela vägen så fick jag lära mig väldigt mycket efter resans gång. Och jag tackar Mija otroligt mycket för den hjälpen jag fick & för dem lärdomar hon gav mig. 
 
Maj månad var en tråkig månad för här hände det inte mycket. Men däremot hände det lite andra roligheter i månaden efter nämligen Juni. 
Bland annat så åkte jag till Stockholm med en god vän för att kolla på en utställning som jag var med. Det var en rolig innehållsrik resa. 
 
Den 3:e Juli började jag jobba på Ångbåten Warpen men dock blev det inte långvarigt då det hände lite tråkiga saker under Juli månad. 
Jag blev tvungen att ta bort min älskade älskade lilla vän pgr av att det hände en sak. Det var bland det värsta jag varit med om, aldrig har jag mått så dåligt som då så därför valde jag att fly hem till mamma & familjen för några dagar som slutade med 3 veckor. 
Knapp en vecka efter det tragiska fick jag en kompis, trots att jag inte ens kommit ur sorgen & smärtan efter min vän så på något sätt förstod min nya kompis vad det var som hade hänt! <3 
 
Jag fick vara med om mycket roliga saker i Sollefteå medan jag var hos mamma, jag träffade vänner & jag lyssnade på Sarga Varga i stadsparken. En otroligt härlig semester. 
 
Vi hoppar över augusti månad och går direkt på september månad. 
Den 9.e september ringde telefonen & jag fick veta att Bosse hade somnat in - Carl Erik Boström hade för alltid somnat in & han lämnade kvar ett tomrum & en saknad efter sig. Men jag tror nog att han somnade in med gott samvete, han hade väntat på det. Och när jag fick veta att han somnat in så var det som en lättnad som föll från mig. Det var skönt att veta att han slapp eländet. 
Den 21:a september åkte jag upp till mamma & Sollefteå igen för en paus från verkligheten en stund. 
Skulle även på begravning. 
Så den 27.e sa vi hejdå en sista gång till Bosse, det var en fin begravning med mycke ljus & värme. Men så klart var det även en väldigt jobbig begravning. 
 
Och Oktober månad kom & jag flyttade till min nya lya i Arbrå den 27:e. Hade härliga människor som hjälpte mig med flytten. Jag kom i ordning relativt snabbt. 
 
I November tiggde jag efter vänner på en sida på facebook & jag fick underbara vänner som jag håller hårt i. 
Vänner som dessa människor har fått mig att förstå att man kan bli accepterad för den man är & att man inte behöver vara någon annan för att bli accepterad. <3 
Även snön kom med stora steg i November. Massor utav snö kom lagom till första advent. :)
 
Och nu i December sitter jag här hemma hos mamma kom hit den 20:e för att fira jul & fira in det nya året tillsmamans med familjen! Något som jag inte gjort på många många år! <3 Älskar verkligen min familj jätte mycket! 

Och men denna biografi så säger jag nu: GOTT NYTT ÅR!! 
Tänk på djuren när ni firar ikväll & skjuter raketer! 
Over and over! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0