Snö i mängder & nu kan det fasiken sluta snöa!

Ja, det är snö i mängder ute & snön den bara fortsätter vräker ner!
Har precis kommit in efter en promenad med mina tjejer, den ena såg ut som en snömönster vit som en isbjörn, jag fick borsta av henne snön gång på gång för hon verkade inte gilla att jag drog ut dem på en promenad! 
Den lille hon tyckte desto mer om snön, hon dök rätt ner i snön & där försvann hon! Jag skrattade så jag kiknade, för jag kände verkligen lyckan & glädjen som befann sig hos henne. Dessvärre gjorde jag två vurpor den ena gjorde jag precis utanför porten, det gick ju bra i alla fall tänkte jag & reste mig upp igen. 
Traskade vidare med mina tjejer, så dem fick gå/hoppa/springa/leka av sig! Vi plumsade genom den snömassa som fanns där vi gick då vägarna inte är plogade! 
När vi går hemåt igen gör jag en vurpa igen inte långt ifrån mig, hinner inte tänka något förrän jag ligger ner på backen, hör en äldre herre längre fram ropa till mig : "gick det bra" varav jag svarar "jodå det gick bra" reser mig upp & känner en smärta i foten som strålar uppåt i benet, helvete, har jag lyckats gjort illa foten? 
Aja, haltar hem torkar av hundarna (dem ligger å sover nu) själv så tar jag en alvedon & sitter nu här å hoppas på att smärtan i foten ger med sig! 
Det är roligt med snö i alla fall, men tråkigt att det blir så halt när dem plogar bort snön...!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0