Vinterlandskap även i min hembygd !

Ja då så, i torsdags kom man upp till Sollefteå & till familjen. 
Resan gick bra eller ja hyffsat i alla fall, vart lite grinig på SJ men det är en annan femma...
Även i Sollefteå min hembygd är det ett fint vinterlandskap, skönt att det blev vitt här också så att man får en vit jul! För det är ändå så mykcet mysigare med julen när det ligger snö ute :) 
Slut pratat om det! *ler*
 
Har precis kommit in efter en lekstund ute på lägdan med hundarna. Dem fick använda huvudet lite då jag kastade ut godis så dem fick söka. Lovis hon gick & letade mest hela tiden medan Trixie lekte & grävde gropar i snön. Nu ligger dem & sussar söt mina tjejer. Ikväll ska dem bli julfin för då ska jag & mamma iväg till Jenny för då ska dem trimmas. <3 Mina älsklingar! 
 
Igår höll jag på att få nå psykbryt på mig själv, mamma har en hund - en schäfer som skäller rätt mycket, han är inte farlig på något sätt men jag är livrädd för honom. Så rädd som jag är för honom har jag nog aldrig varit för någon annan hund. Tyvärr så är det rädsla som sitter hos mig, minnen efter en tid med hund som högg mig tre gånger & gjorde utfall mot människor. Det gör så förbaskat ont att den lille har ställt till det så mycket för mig, det var verkligen en stor hund i en liten kropp och det gör att jag har blivit rädd för vissa hundraser. 
Det är både smärta & sorg på samma gång. 
Att min bästa vän har gjort så att jag har en rädsla för andra hundar är inte roligt, det smärtar inom mig. För jag älskar ju alla hundar, stora som små, men nu är det som det är. Det gäller bara att övervinna rädslan igen, kliva över tröskeln. Jag hoppas verkligen att detta släpper för mig så jag slipper vara rädd. 
 
Nu ska jag kika runt lite på nätet. 
Ha en bra dag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0