Facebook

PUFFA
Det där med puffa på facebook har jag inte riktigt förstått mig på. Varför gör man det?
Finns det något bra med det hela, eller är det bara en sådan där jävlig knapp som finns där och som skriker på en och en annan person "puffa puffa puffa" ! 
Puffkrig hit och puffkrig dit! Jag förstår inte vad som ska vara bra med just puffa funktionen på fejjan. Enligt mig är det bara galenskap, jävulskap osv osv osv osv. Det måste vara den mest idiotiska funktionen som finns på fejjan. För i ärlighetens namn är det bara störande, man får en puff och då tror man ju att det ska räcka med att man puffar tillbaka så är det bra sedan. Men nej, har någon puffat dig så puffar du tillbaka varpå personen puffar tillbaka en gång till, och ja...så kan det hålla på hur länge som helst! 
Därför tar jag i största mån avstånd från allt som har mef puffande att göra och äter hellre mina egna kalaspuffar! 
LIKE eller GILLA
Sedan har vi ju det där andra också, Like eller ja Gilla som det heter. Tryck gilla om du tycker det är bra. Tryhck gilla om du ser vad bilden föreställer. Tryck gilla om du tycker Justin Bieber är bättre än den och den! Åh, det är så tröttsamt! Kan man inte ta bort den där förbannade funktionen eller nej, kan man inte sätta dit en annan funktion. Jag menar det finns en Like knapp men det finns ingen som det står I don´t like eller Ogilla knapp! 
Ibland blir jag så trött på facebook, men ändå så inser jag att jag är beroende av den sidan. Man försöker hålla sig bort från facebook ett tag, men man klarar bara av det i några enstaka timmar. Det kanske är det som kallas för abstinens. Det finns så mycket hjälp att få för andra missbruk, varför kan man inte få hjälp med sitt facebooksanvändande missbruk? 
 
UTVECKLING
Facebook utvecklas hela tiden, och jag vet inte om jag riktigt kan säga att det utvecklas till det bättre, snarare sämre. Det är bugg mellan varven, kommentarer syns inte osv osv. Det som är mest störande är att facebook tvingar på var och varannan människa tidslinjen. Jag vet många som avskyr tidslinjen totalt, kanske att jag är en av dem. För visst förstod man bättre av det gamla hederliga systemet? Men nu när det är tidslinjen så blir allt mycket krångligare, ja i alla fall så tycker jag det. 
 
Sedan har vi alla dessa sidor, och det är ju också något som kommer att bli större och större ju mer tiden går. Det startas nya sidor hela tiden, köp och sälj, hundpromenader (förvisso är det bra man når ut till många), träningssidor, fan sidor och mycket annat. Men vi får inte glömma alla dessa "typical" sidor! Dem är mest bara störande. 
 
VIRUS
Det händer även ibland att det poppar upp ett meddelande om att folk vill bjuda in dig till "min kalender" jag har lärt mig att inte acceptera detta då det faktiskt innehåller virus i just "min kalender". Men det är ju klart, i utvecklingens snabba takt så innebär det också att virus kommer in lättare, smidigare och mycket snabbare än vad det gjorde förr. Det räcker med att en av dina vänner trycker på något så förs det till din sida, du kanske trycker gilla eller något och då är olyckan framme, då har du fått virus! Så se upp med vad du gillar, accepterar osv. för att inte dina vänner på facebook ska få virus. 
 
Men i det stora hela så är väl ändå facebook en bra mötesplats, men det vore ännu roligare om man kunde sitta irl och kommunicera med varandra som man gjorde förr. Nu för tiden kommunicerar man mest över internet. 
Tack för ordet!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0