Sista allsångskvällen för i år!

 
Stockholm i mitt hjärta låt mig besjunga dig nu! 
 
Japp som rubriken lyder, så var det med sorg som jag fick se ett program som igår spelades med värdklass utav  högsta rank! Jag pratar nämligen om Allsång på Skansen.
Jag tänkte göra en sammanfattning av tisdagskvällens program, hur många stjärnor jag ger den får ni veta i slutet av inlägget. 
Jag bänkade mig ganska tidigt framför tv:n, satt & surrade med min bror i telefonen fram tills dess att dem körde igång programmet. Det var artister med bra karaktär, dem hade verkligen valt att göra ett hejdundrande slut på Allsångskvällarna där på Skansen. Jerry "jerka" Williams kom ut på scenen & körde låten "I´m going home", inte direkt likt Jerka att köra en sådan variant av musik. Men det gick att lyssna, men som sagt han är ingen person som ska köra ballader eller hur man nu ska formulera sig som. För i mina öron lät det mer eller mindre som en ballad. 
Måns däremot tyckte att det hade sjungits allt för lite skånsk musik, så han tog gitarren & drog av "Får man ta hunden med sig in i himlen" ja nog sjutton är det skånskt alltid! Men han fick med sig publiken. Bra tryck i låten, precis så som det ska vara. 
"Får man ta hunden med sig in i himlen, han är snäll och han har vart en riktig vän, han är klok och fin och skatten är betald, får man det du speleman dår blir jag glad
Måns han gick även ut & plockade upp Anders Lundin för tillsammans köra "Gå upp & pröva dina vingar" tillsammans med publiken. Kul att se Anders Lundin där igen! 
I publiken kunde man också skymta Anja med sin lille plutt.
Sara Dawn Fire kom in på scenen & gjorde en fin kärleksballad, "Nu vet du hur det känns". Personligen tyckte jag om låten med en mycket fin text. 
Men å andra sidan är Sara Dawn Fire en mycket bra artist med glimten i ögat. 
Därefter får vi se en kvinna vid namn Gina Dirawi stå innanför staketet bland publiken, måns får lyfta över henne till sig. Och det blir mer eller mindre en teater med mycket flörtande, kärlek osv. Gina kör låten "Baby". 
Vi får även sjunga med till noterna av "Sommaren är kort" och visst, har sommaren varit kort, och det mesta har faktiskt regnat bort. 
Peter Lundblad, ja vad säger man om den mannen? Jo, när man lyssnar till honom - ja då vet man att det banne mig är sommar! :) För när han drar igång sin sköna somamrlåt "Ta mig till havet och gör mig till kung" ja då kan man inte annat än att sitta & le för sig själv! Det är banne mig sommar när han drar igång den låten! 
Som därefter avlöses med ett rejält drag när Jerka äntrar scenen igen & kör sin hit "I can Jive" då blir det ös kan jag lova! Då var det inte många som kunde sitta ner! Man önskar bara att man var där & kunde känan stämningen, men va sjutton, det kunde man ju nästn göra där man satt hemma i tv-soffan! För nog drog det både i fötter å ben! 
Sedan kom avslutnignen, en hejdrundrande sådan: "Let me entertain you" med alla artister! 
Grymt säger jag bara! Det var en hejdundrande föreställning, en timme som kändes väldigt kort! 
Och nu är det bara att inse, sommaren är snart slut, men enligt min mening så ÄR sommaren slut i och med att Allsångskvällarna från Skansen nu rullat för sista gången denna sommar. Nu är det bara att vänta tills nästa år & till nästa sommar! Vi ses väl då igen? 
Tack Måns för denna sommar - det gjorde du bra precis som alltid!
Som ni märker får denna kväll 5 stjärnor av 5 möjliga!!! 
Värdsklass!! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0