Perfekt!

Ordet som jag idag inleder detta inlägg med idag är just - PERFEKT
Livet kan inte annat än vara perfekt just nu, även om det är svårt att släppa taget om en viss sak. Men ja...det tar sin tid att släppa helt och hållet, men det måste få ta sin tid. Ungefär som att sörja. 
Idag fyller min kompis år och vad gör man inte när man fyller år? Jo man har kalas och kalasar på som bara den! Så i med gasen nu kör vi!!!! 
Idag var jag först och främst hemma med kompisen min, vid halv tolv tiden åkte jag iväg en sväng till Multrå Kyrka för att lyssan på en mycket duktig trubadur som heter Jörgen, bättre trubadur får man leta efter! (: Han hade en lunchkonsert i kyrkan och körde många bra låtar, synd bara att det är så fruktansvärt stelt i kyrkor, nu menar jag att det är ju inte direkt några jätte applåder som framförs, inga som helst med klapp i låtarna. Jag hade mer än gärna bara ställt mig upp och hängt med, ni vet i frikyrkorna är det ibland värst röjet men i Svenska kyrkan är det bara stelt och tråkigt. Publiken som idag hade letat sig till kyrkan bestod av 85% gamlingar, 5% medelålders och ca 10% yngre än 30 år! Blir så trött, eller ja less på att den äldre genarationen håller fast i det stela och tråkiga, förändringar behövs även kyrkan för att locka yngre. Jag menar kyrkan ska vara en plats där man får ha kul, skratta och leva livet - eller har jag fel? Jag menar lite roliga andakter, gudstjänster osv skulle banne mig inte sitta fel! 
Men nej, håll fast vid det gamla anser den äldre genarationen som är rädd för att släppa in något nytt i kyrkan! 
Så, nu fick jag det mesta sagt inom det här med kyrkan! 
Aja, i alla fall efter kyrkan åkte jag hem och hämtade min kompis, vi skulle på upptäcksfärd och jag tänkte passa på att visa runt lite i Sollefteå! Det blev en riktigt höjdardag! Vi mötte Mia nere på stan och umgicks med henne (och denna brud kan jag då lova att hon var SAKNAD) men vi hade faktiskt jätte jätte roligt där nere på stan! Först gick vi och käkade, hamburgare och pommes blev det, men inte så värst gott, hela gurkskivor i burgarna och hur många hamburgerkedjor har hela gurkskivor!????! (: haha! Klaga mer, jajamensan! 
Efter det gick vill Näbbar och Klor och kikade lite, hittade lite smått och gott där inne, ni vet sådan där bra och ha grejor. Efter det gick vi till Cafe Petter och fikade, tog en kopp kaffe och en bulle! Mmm, vad gott! 
Men när vi suttit där kanske en halv timme gick vi därifrån och ner till parken, knäppte lite foton, skrattade och mådde bra! (: Vid 18:00 kom mamma ner till stan och plockade upp oss, eller ja inte Mia då, för hon ville gå hem! 
Imorgon väntas nya äventyr och jag känner att dagarna går vääääldigt snabbt här i Sollefteå, men jag mår bra, har det bra och njuter av varenda sekund! <3
....nu laddar vi om för nästa aktivitet som är Trollskoj imorgon kväll!! Puss på det!
Och Puss på er alla mina söta små läsare....förresten....NI ÄR DÅLIGA på att kommentera!!! :):):)
 


Kommentarer
En vän därhemma som har med winter att göra ;-)

Hej bruden!
Förstår att perfekt kan vara ett passande ord.
Förresten nu när du har Lov från mig behövs kanske lite is däruppe i norr som kyler ner hjärnan på dig lite tills du kommer hem ;-)
Risken blir väl annars att du blir överhettad igen *asg*
Älskar dig vännen höres snart <3

2012-07-11 @ 23:14:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0