Under fullmånens starka sken spelar jag på min harpa

hahaha! Kom faktiskt inte på någon annan rubrik än denna, för när ja tittade ut genom vardagsrumsfönstret så ser jag en lampa så stor och mäktig, fridfullt! Och tänkte på näcken som sitter och spelar på sin fiol på en sten i bäcken. Lustigkurre där! 
....men förbannade dator!! Det är en svart ruta med någon text som ploppar upp och bort lika fort igen! Suck, någon som kanske vet vad det är och som kan vägleda mig genom problemet?
 
Men ja...idag har jag umgåtts med underbara vänner, tack för kvällen folket! 
Vi gick till ett dagis och lät hundarna rusa av sig lite energi, tränade lite agility med Dixie - bara för skojs skull! Hon fattar lite i alla fall och det är så roligt att se henne när hon försöker! :) 
Och det är underbart att kunna släppa henne lös, hon har ju numera ytterligare en hundpolare här i Bollnäs <3 och det blev lite skäll i början men inte alls som det brukar vara, nu var det mest för att "heja" och ja, hon kände igen sin hundpolare trots att det gått en vecka sedan hon sist såg henne. Otroligt! 
Mellan varven blir det så starka intryck och en enorm glädje sprider sig i hela kroppen på mig, vi går framåt båda två på livets väg, vi faller - men - vi reser oss snabbt upp igen! Det är det som kallas för prövningar här i livet! Min kärlek till Dixie är helt gudomlig tillika den kärlek som jag får utav henne. Hon gör varje dag till en ny prövning med nya äventyr och nya utmaningar! Precis som det ska vara! 
.....borde stänga balkongdörren för det börjar bli myggit här inne! haha! Men äh, det är skönt med frisk luft. 
Blev hembjuden till Jessica och hennes mamma (och bror) för en kopp kaffe och lite "godis" ballerinakakor, fick även se lägenheten och den var jätte mysig. Dem hade verkligen fått till det bra där hemma hos dem. Mys pys! 
Känner att jag hoppar väldigt mycket i bloggandet just nu men det får ni stå ut med. haha. 
Men ja, Dixie har äntligen bäddat färdigt, hon har även nattat sin "bebis" så nu kanske det är lugnt en stund innan det är dags för även mig att krypa till kojs. Imorgon ska vi upp i skaplig tid för att hinna äta frukost (ja jag i alla fall) för imorgon klockan 11:00 ska jag vara hos vet. eftersom Dixie har gått och blivit skendräktig och hon tror att alla hennes leksaker är hennes valpar, dessutom har hon gått och blivit nedstämd också och därför äter hon väldigt dåligt och dricker knappt med vatten. Så ja, får se vad vet säger imorgon, om dem vill behålla henne över dagen så att hon får dropp i sig. Sånt som märks. Försöker så gott det går med att aktivier damen i frågan för att hon inte ska bli helt "slut" eller vad man nu ska säga. Men ja, det blir nog bra efter morgondagens besök. 
Nu ska jag börja avrunda här och börja göra mig redo för sängen. 
Natti Natti alla läsare!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0