Dags för en uppdatering kanske?

Oj, det var ett tag sedan jag uppdaterade. Kanske borde lägga manken till och göra det nu. Det har hänt väldigt mycket sedan sist, så ja, jag varnar er....för ett låååååååångt inlägg! :)
Men då var ju den stora frågan, vart börjar man? När jag uppdaterade sist var det bara 16 timmar kvar tills bussen skulle avgå mot stockholm, så vi börjar från fredagen då!
Som sagt så skulle jag dygna för att hinna med bussen och visst gjorde jag det också, både dygnade och hann med bussen. Jag hade en god vän här hemma hos mig, vi gick ner på staden vid 23 för att kolla läget och se på lite folk. Men till vår stora besvikelse så var det stendött på stadens torg och gator. Inga fulla ungdomar eller andra människor, det hade ju ändå varit skolavslutning så man tänkte väl att det skulle vara värsta draget nere på stan, men icke. Vi stannade till för att prata med nattvandrarna och fick då reda på att niorna hade något jippo inne på folkets hus. Det var ju trevligt för dem eftersom dem fakitskt fick ett drogfitt avslut på nian. Men så var det ju även det där stora evenemanget uppe i Söderhamn också - Schools out - med massa arister. Något som jag själv hade velat åkt på eftersom både Kapten Röd, Amanda Fondell & Den svenska björnstammen var där och spelade. Men ja, det kommer fler gånger. Och jag får ju se Amanda Fondell här nere på stadens torg på Grillnatta något som jag faktiskt ser fram emot! :)
Men ja, vi vandrade hemöver igen, men så såg vi att det lyste hos en viss person och vi tänkte att vi kunde hälsa på honom. Det gjorde vi också. Han släppte in oss genom porten. Blev bjudna på en varsin öl!! Göttans !!
Hade det väldigt trevligt där i alla fall och jag fick ett smeknamn, men tänker inte ta upp det här! :D Men roligt hade vi i all fall. Vid fem snåret traskade vi hem igen. Jag ställde mig och stekte bacon då eftersom jag var fruktansvärt sugen på det! Min gode vän gick till sängen och la sig, själv så tänkte jag att jag kunde sova en halvtimme men icke sa nicke för jag var ju pigg som en mört jag! Så bestämde mig för att sätta mig och piffa upp naglarna så målade dem rosa! :) Efter att jag var klar med naglarna ställde jag mig i duschen för att sedan göra mig klar. Traskade ner till station vid 7:20 för att hinna ner med tanke på att jag gick i mina kängor som är tunga och klumpiga!! :) Ner kom jag, ställde mig och väntade på busse och en underbar människa som skulle följa med mig!!
Bussen avgick 8:00 och äntligen var man på väg på nya höjder det vill säga STOCKHOLM!!
Jag hade ju inte varit där på flera flera år så det kändes så roligt att få komma ner igen!!
När vi kom fram var klockan 11:00 på förmiddagen och det regnade. Vi gick direkt in till Kulturhuset för att titta på fotoutställnignen som jag var med i. Det var något helt utöver det vanliga!! Jag vart väldigt paff när jag såg mina bilder och dessutom satt även två utav mina bilder i två fina vita ramar och bredvid satt min text om vad en dag för mig betyder. :) Det vart jag otroligt stolt över. För det var ingen av de andra bilderna som satt där utan det var mina två bilder. Bredvid fanns det block som hängde fint i snören och i ett av dem blocken fanns mina andra bilder! Totalt var det 13 st RSMH:are över hela Sverige som fick vara med i den fotouställningen !! :)
Efter att jag och mitt sällskap tittat på bilderna så gick vi på stan och kollade i affärer och det var rea rea rea överallt och ingenstans. Stockholmarna är verkligen galna när det är rea! Bara ha ha ha ha som gäller för dem! Själv är man van lugnet men där nere var det bara Stress stress Stress något som gjorde att det blev lite för mycket och lite för jobbigt mellan varven. Och regnet fortsatte att ösa ner på oss. Och jag kom ut med påse efter påse från alla affärer. Snart kände jag mig som en packåsna :)
Vid fem slutade regnet och vi gick och käkade på ett mysigt ställe.
Sedan satte vi oss ovanför plattan och väntade på att klockan skulle bli 21:00 så att vi fick påbörja våran resa hemåt igen.
Jag hade en supertrevlig dag med många skratt och trevligt sällskap!!
Det här kommer jag att minnas och leva på!!
Bjuder på ett kollage med bilder från Stockholm!
Uppdaterar mer senare för nu blev jag trött i fingrarna. 
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0