Midsommarhelgen

 
 Jaha då var midsommarhelgen över för denna gång! (: och jag har verkligen haft en toppen bra midsommar!!
Åkte till Arbrå i torsdags med mig hade jag både packning & Dixie, klart att min plutt skulle med för att fira midsommar. Kom till Arbrå vid fyra tiden på eftermiddagen, hann komma in & komma till rätta innan det blev dags för middag; pastasallad var det som serverades! Gott var det kan jag lova! Sedan umgicks vi precis så som familjer ska göra, för visst känner jag mig hemma här, så otroligt skönt att bara komma hit för att bara vara. 
Det blev en sen kväll med massor utav skratt.
Midsommarafton. 
Vaknade realtivt i god tid, klev upp & åt frukost. 
Sedan gjorde man sig klar för att vid två tiden vandra ner till fonhemmet där det skulle bli midsommarfirande för hela slanten. Det var trevligt att komma ut & dessutom utan hund, för hon fick faktskt stanna hemma med den stora luffsen  (:  Så ja, jag slappnade av som bara den & verkligen njöt av allt det som hände. Jag mådde bra & hade en mycket bra känsla i kroppen. Den här midsommaren skulle bli perfekt, det hade jag verklgien gett mig den på. 
Inget skulle få förstöra min midsommar! 
Mot eftermiddagen blev det mat, grillat med potatisgratäng som vi senare åt som nattmat här "hemma" också. 
Det blev lite kubbspel på klällen & lite alkohol fick man i sig också. Det var mer eller mindre en underbar midsommarafton! Efter middagen hann vi dessutom med lite bad i poolen, det var inte speciellt varmt men det var heller inte kallt, så det gick faktiskt att bada. (:
Somnade även denna natt lite sent, men vad gör det om hundra år. 
Midsommardagen.
Midsommardagens morgon, då man faktiskt ska ha vaknat med ex antal blommar under kudden men så blev det inte för mig, för jag orkade helt enkelt inte med att plocka en massa olika sorters blommar för att sedan drömma om en prins. Nej, urs det är inget för mig. he he. 
Jag & E-A gick ut en sväng med hundarna. Dxie fick springa lös & hon gjorde det galant!! Min tjej det där! Hon lyssnade, hade stenkoll på vart jag var & vek inte av från oss någon gång. Ja, jag kände mig rätt så lung om man säger som så. 
På kvällen drog ungdomarna ut på lite latjo lajbans, det var dem väl värd. Själv stannde jag i huset med de vuxna & hundarna. Det var trevlligt. Men det blev en tdig kväll & det var skönt att lägga i sig i tid för att komma till ro. 
Sedan snarakade man gott. 
Söndag.
Ja den här dagen vaknade man i en normal tid enligt mig, vaknade strax före tio snåret, klev upp tog en morgon ryk för att sedan äta lite frukost. Efter det blev det promenad med hundarna igen. Vi släppte dem lösa även den här gången. Och Dixie gjorde ett strålande jobb med att hålla koll på mig. Stolt matte! 
Det blev middag & sedan blev det snabbt tomt på ungdomar här i huset, den ena efter den andra drog. Så nu är det bara två ungdomar kvar + jag & de andra vuxna. (: 
Jag & J tog en promenad med hundarna vid 18:00 tiden nu ikväll, det var skönt att komma ut. 
 
Ja, jag känner att denna helg har varit utöver det vanliga. Jag trivs här & mår bra. Känns lite vemodigt att åka hem imorgon igen. Men ja, det blir nog bra det med. Får väl inte dröja så länge tills nästa gång jag kommer hit för att hälsa på. Jag tror även Dixie har mått bra dessa dagar, bara kunna springa ut på tomten & härja loss!!
Tack till alla som gjorde den här midsomamren till det bästa!! 
Jag avlsutar med att bjuda på en fin bild på Dixie! (: 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0