RISK FÖR ÅSKA

Ibland fattar jag mig inte på vissa människor men nu skiter jag i vilket.
Vill folk inte prata med mig så fine, jag tänker inte vara den som tar kontakt jämt och ständigt, för jag får ju mer eller mindre skit kastat på mig ändå. Så ja...nu fick jag det sagt och det kändes skönt!!
Har två trötta hundar här hemma, den ena ligger under vardagsrumsbordet och sover å den andre ligger i soffan och snuttar på sin nalle!! Gofisarna mina, eller ja den store är inte min (men hon känns som en del av familjen Östlund)
Nu verkar det komma regn ute, jag som hade sett framemot en solig dag med bra väder så att vi kunna gå en långpromenad, men det får nog vänta ett tag. Så trött på detta sommarväder (flåt jag gnäller) men jag vill ha sommarväder, ni vet soligt och varmt så att man kan sitta och njuta av sommaren med en glass i munnen. Och just nu svär jag och sliter mig själv i håret! Ja, som om inte detta eviga regn tycks vilja vara kvar här så säger dem mer eller mindre varje dag - risk för åska - orden EKAR i mitt huvud - RISK FÖR ÅSKA I SKURARNA!! Okej okej okej, jag har förstått det nu!! Men sluta säg det hela tiden, kom igen när ni lovar ett hejdundrade oskoväder med blixtar och dunder, då kan jag börja skaka!! Men inte när det bara kommer en knall och man inte hör den! haha!
Aja, den här veckan är jag som sagt hundvakt till Wicky, åtminstone fram tills på torsdag, för Dixie behöver lite lugn och ro innan hon åker till Arbrå på fredag eftermiddag!! Och jag behöver en stunds vila från allt. Åh, just nu längtar jag bara så otroligt mycket fram tills på lördag när jag sitter på bussen påväg ner till storstaden, ska bli förbannat skönt att komma bort om så bara över dagen, slippa denna håla för en dag!! Åh jag längtar och längtar!!!
Har även lite annat att ordna med denna vecka, ska ner på banken och fixa med papper, ska ändra adressen så att allt kommer hem till mig! Så förbannat skönt att det gick igenom det som jag ville!! Ja och mer om det tänker jag inte skriva om, för det kan börjas snackas om det!
Nu väntar kaffet på mig, sedan ska jag och hundarna bara slappa!! :)
Puss på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0