Idag släppte jag en bomb och nu får det bära eller brista

Staistiken dalar (IGEN) vad är det som händer? 
Ibland är det jätte många besökare på bloggen men som nu; inga alls! 
*SKÄRPNING* 
Ja just; snälla lämna gärna en kommentar på bloggen! :) Då blir jag jääääätte glad! 
 
Idag släppte jag en "bomb" på facebook; många som redan hade klurat ut vad det hela handlade om men det var också många som inte alls hade en aning och som väntade spänt på att få veta! 
Tänkte att jag skulle släppa bomben även här; det får bära eller brista, men det är ju ändå min blogg, mitt liv, mitt val eller hur? 
Sedan några månder tillbaka så har jag ju Lovis redan (engelsk springer spanniel) men på måndagsförmiddagen den 5 november kom Jenny hit med en "bebis" :) Ja det kom faktiskt en valp till mig, hon är 7 månader och fyra dagar och hon heter Trixie. Min söta lilla flicka. 
Det är meningen att Lovis ska ha en kompis och idag bestämde jag mig för att behålla nykomlingen, det bästa val jag någonsin gjort, inte bara för mig utan även för Lovis. 
På bara några dagar så har Lovis blivit trygg, harmonisk och lugn och även jag känner av lugnet trots att det är en vild buse som jag har fått hem. Men det är så otroligt härligt! 
Somnar tidigt på kvällarna av ren trötthet, ja det är mycket jobb med en valp! Men å så mycket hon skänker mig! 
Kärleken till mina hjärtan är obeskrivlig, det går verkligen inte att förklara! Men det är helt UNDERBART
 
Men i bakhuvudet finns saknaden av den vän jag hade förut. Det gör ont inom mig när jag tänker på henne, men jag vet att den tösabiten har det bra där hon är nu. <3
Fast med dessa charmtroll runt mig så hinner man inte att släppa fram saknaden och sorgen efter något som jag har haft förut vid min sida. Men vissa stunder kommer tankarna, minnena och bilderna fram. Det som är så fantastiskt är att jag idag kan titta på bilder utan att bryta ihop. Hon gav mig så mycket och jag lärde mig så mycket utav henne. Pluppen min hoppas att du har det bra! 
 
Nu ska jag se om maten är klar snart, sedan blir det till att äta och ut med hundarna. 
Ikväll blir det lördagsmys!!
Puss! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0