Tjock vs Smal

Ja, som rubriken lyder så tänkte jag skriva lite om tjockisar & smalisar, ett ämne som verkligen kan bli hett beroende på vilken person som kläcker ur sig sin åsikt. 
I mitt tidigare inlägg så skrev jag om att jag är nöjd med mig själv & som jag ser ut, jag tänker minsann inte ändra på mig för att alla ska bli nöjda, kan dem inte acceptera mig för den jag är så är dem heller inte mina vänner. 
 
Men i alla fall...jag tycker att det är fint med mulliga tjejer, det är vackert på något sätt, det är som om dem sticker ut bland mängden. Går man på stan & ser en mullig tjej så tänker alla "men fy så tjock hon är, kanske dags att banta" men vet ni, jag tänker helt annorlunda. Jag tänker att dem är vackra, speciella på sitt sätt. 
Hur vore världen om ALLA såg likadana ut? Antagligen väldigt tråkig.
Men sedan har vi dessa tjejer som lever upp till en idial som inte alls är verklig, i alla fall inte för mig. 
Vi har dem som är smala som tändstickor, där man ser höftbenen sticka ut, det är absolut inte vackert. Vist har alla en dröm om att se vacker & smal om, vem drömmer liksom inte om att vara smal, snygg & killarnas favorit? 
Jag själv har drömt många gånger om att bli smal, ska jag erkänna hade jag en dröm för några år sedan att jag skulle väga 50 kg.& inte mer.
Det var under tiden som jag mådde som sämst, det var då som jag slutade äta, eller så hetsåt jag för att sedan stoppa fingrana i halsen, jag fick ett ord på mina läppar - Bullimi. 
Tack å lov har jag kommit ifrån det. 
Mat är gott & man ska äta rätt mängd. :) Det är vad jag har lärt mig på dem senaste fyra - fem åren. 
Man måste lära sig att tänka på vad man stoppar i sig, inte vara överdrivet sträng mot sig själv.  
Visst jag har varit större men idag har jag förlorat mer än en helt människas kroppsvikt, jag har tappat 65 kg ca. Fattar ni, det är helt sinnes sjukt. 
När jag var som störst så avskydde jag mig själv & min kropp, jag äcklades av att se mig själv i spegeln, inga kläder passade på mig osv osv. 
Idag kan jag lugnt å fint gå fram till spegeln för att säga till mig själv "jag är vacker, jag duger som jag är"  
Jag kan till å med stå framför spegeln i flera timmar bara för att se på mig själv & beundra mig själv för den personen jag är. Det är stort! 
 
Men om vi nu återgår till de smala individerna i samhället. 
Många av oss människor påverkas enormt av vad andra säger, så som medier, reklamer & dessa förbannade modekedjer med sina trådsmala skyltdockor! Samhället sänder ut fel signaler till de unga om hur man ska se ut. 
Ställ en skyltdocka i tex Lindex fönster som är lite mullig, kollla reaktionerna från folket som tittar på den. 
Kanske inte är så dumt i alla fall! 

När vi går på modevisning så är det oftast trådsmala kvinnor som går där på catwalken, där man ser höftbenen! Det är inte okej! 
 
Så vad föredrar du? 
Tjock eller smal
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0