Spelaren


 
Livet är ett spel, så se till att spela det rätt! <3
 
"Glöm inte bort att i poker 
finns ingen joker
bara förloraren spelar på tur
och räkna aldrig pengar 
när du sitter med vid bordet -
du har all din tid att räkna 
när du drar dig ur."
 
Min bror bad mig lyssna på denna låt för någon kväll sedan, minns inte vilken kväll var det, man han sa leta rätt på Pierre Isacsson med låten Spelaren & lyssa sedan på den. 
Jag gjorde som han sa, letade reda på låten, lyssnade på den...nu sitter den i mitt huvud, texten säger så mycket. Ja den är verkligen bra! 
 
Men ja, det var inte det jag skulle skriva om i dagens inlägg, men jag kände att låten passade in på dagens inlägg så därför fick den komma med. 
Det är så här, jag har facebook precis som alla andra; men ibland finns det människor som inte förstår när dem ska göra vad & när. Idag höll jag på att bryta ihop när jag inser att någon utav mina vänner suttit & gillat varenda status igen. Man ställer sig frågan; läser människan äns mina statusar eller sitter personen bara & gillar för skojs skull. Det som jag vart mest förbannad över var att jag skriviit ett inlägg inatt om att jag hade haft feberfrossa osv. & personen hade tryckt gilla! 
Det är då som man bryter ihop, blir less, fäller en tår. 
Att gilla en status när någon mår dåligt, det gillar inte jag. Det är som om jag skulle sitta å gilla alla andras statusar när dem mår dåligt, när någon dött, när någon ligger på sjukhus, när någon brytit benet, när någon ligger dunder sjuk osv osv. Dålig jämförelse men jag blir så ledsen
Jag menar, det är inte roligt när någon sitter å gillar varenda status man skriver på fejjan. 
Se till att kommentera någon istället, eller låt bli att gilla överhuvudtaget. 
Jag hade inte blivit lika less & ledsen om det bara handlade om någon enstaka status men när det gäller ALLA jag skriver!! ;( 
Det är sånt som gör att man tröttnar; sånt som gör att man känner för att ta bort facebook totalt...
Blä, tänk er för innan ni gillar statusen, läs stutusen först & tänk sedan efter; är detta något att gilla? 
 
Ja, som sagt Livet är spel så se till att spela det rätt! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0