Allt är inte som det ska

I lördags ringde min älskade mamma till mig, hon frågade efter mitt kontonummer. 
Jag svarade då "ehm, men jag är i kyrkan men kan kolla när jag kommer hem" då hörde jag en suck och sedan sa hon jaja..! Det lät väldgt brådskande i alla fall med att få mitt kontonummer. Jag försökte på alla sätt och vis komma på mitt kontonummer men dem hade redan lyckats hitta det, senare frågade jag henne varför hon skulle ha det, jag fick bara till svar "jag behöver det bara" . 
Vet ni vad mamma satte in i min skalle då? Jo, hjärnspöken, hon satte griller i mitt huvud och ännu idag funderar jag på varför hon behövde mitt kontonummer. 
Igår skrev jag ett sms till henne och frågade ytterligare en gång...till svar fick jag: "för jag måse rensa bland alla konton och därför behövde jag veta vilket som var ditt". Haha! trodde inte på henne så jag skrev, men det var ju så bråttomt, varav till svar fick jag "men jag satt på banken" haha, okej men man kan ju logga in senare tänkte jag om man vill vara säker på att få rätt nummer. Men icke, sedan fick jag fram att "men är du dum eller det kan man ju inte om man har möte på banken"
PÅ EN LÖRDAG??? Hallå, vad sjutton man kan väl inte boka möte på en bank på en lördag? Va sjutton, nu sa du bort dig!
Något är i görningen och hon vill banne mig inte berätta vad. Något gömmer hon för mig....inte snällt tycker jag! 
Men jag läre ju inte få veta något mer heller! Men man kan ju alltid försöka luska...och det har jag gjort mer eller mindre idag...för det första så kan man inte boka ett möte på en lördag speciellt inte på banken? I så fall har dem börjat med något nytt. Både mormor och jag skrattade åt det hela i alla fall! Hur dum tror hon att jag/vi är ! 
Knäppgök är vad min mamma är! <3 Men jag älskar henne i alla fall! 
Men det vore i alla fall väldigt roligt om hon kunde berätta vad det hela handlar om. För jag menar rensa konton kan man göra själv via internetbanken, eller har hon något speciellt så hon inte kan? Ja mamma hon måste vara speciell!
 
Så ja...allt är inte som det ska!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0