Hektiskt

Godkväll kära läsare nu var jag här inne igen...
Ibland är allt jätte lugnt, men som nu så är det en hektiskt tid som jag har framför mig. Känns som så i alla fall!
Blir lätt slut & trött, orkar inte lika mycket som jag gjorde förut, märks att man är "gammal" haha! 
Men i alla fall, idag fyller mamma år, har spånat på vad hon ska få utav mig när jag kommer upp till Sollefteå. 
Det jag vet är att hon i alla fall ska få två paket av detta: 
 
 
Det finns tydligen inte i Sollefteå, så istället för att hon ska ge mig pengar för det så får hon två sådana här paket utav mig i present. Men dessutom håller jag ju på med en annan present också, även denna present vet hon om. Denna tänker jag dock inte lägga upp här då jag ska ordna fram en sådan även åt mormor. :)
Jag vet att mormor ville ha en sådan även hon....så jag förblir hemlig med detta projekt! Fast det tråkiga är nog att mormor får vänta tills i Oktober när jag får pengar igen, för tror icke att jag råd denna månad. 
 
 
På tal om det här med pengar så vart den kaos månad denna gång för mig, jag hade ltie för mycket utgifter, utgifter som jag inte hade tänkt mig från början. Men det blir lätt så här när man har mycket på gång. 
Hade många räkningar att betala, lite väl många denna månad. Nästa månad går jag nog plus/minus noll! Okej det känns bättre i alla fall istället för att ligga på den stadiga nollan. 
Jag har dock tur som har en mormor som jag kan bo hos och få mat hos. Fast dessvärre ska hon ha 500:- utav mig * 2 så sammanlagt ska hon ha 1000.- utav mig! Suck, pengarna bara försvinner rätt ur handen på mig! 
Hatar det här med pengar, men känner att allt flyter på bra i alla fall. 
 
 
Kaos är ordet just nu, det är mycket som ska ske, göras & ordnas innan allt faller på plats. Jag har bokat/fått tågbiljetterna hem till mamma i alla fall. Känns underbart, så den 21:a september sätter jag och kompis oss på tåget för att resa en bit norrut. :) Toppen! 
Sedan ska jag vara hus/katt/hund vakt, underbart, eh näe tror inte det. Men det är det värt. Mormor måste få hjälp ibland hon med! Rensa ogräs borde jag också ha gjort!
 
Men äh, skit samma...njut njut så länge du bara kan!
Nu ska jag avrunda! 
Pusspuss! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0