Låt lilla Haddile få stanna i Sverige!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15484584.ab
Bild från www.aftonbladet.se
 
Jag blir så rasande, så arg & så frusterad! Hur sjutton tänker svenska myndigheter som? 
Här pratar vi om en litet barn på 2 år som har fått en familj som hon kan känna trygghet hos, där hon kan bli älskad & sedd för den hon är. 
Flickan är född i Lund, hon förstår säkerligen bara det svenska språket eftersom det är det hon fått växa upp med. Hon är trygg i den miljön där hon befinner sig. 
Men så kommer migrationsverket & säger att flickan ska utvisas till Frankrike för att återförenas med sin biologiska mor, men faktum är att INGEN vet vart hennes mor finns! Skickar man tillbaka flickan till Frankrike så hamnar hon på barnhem & i en miljö hon inte alls känner till! Jag blir så rasande! 
Har migrationsverket ens hört talas om barnkonventionen
Det verkar inte som så, barnkonventionen ska väl se till att barnet inte utsätts för något lidande eller annat som kan skada. 
Då anser jag att det är precis vad migrationsverket gör, dem borde fasiken börja tänka med något som heter hjärna det dem har innanför skallen! För detta är så absurt som det bara kan bli! Ja, jag finner verkligen inga ord. Jag blir mållös när jag läser om detta när & när jag hör om detta på nyheterna på radio/tv! 
Jag blir så arg så jag skakar inombord!! 
Till migrationsverket ger jag en spark i röven så att dem tänker efter en extra gång, för dem måste se till barnets bästa & i det här fallet är det bästa att flickan får stanna hos sin "familj" som hon nu bor hos, där miljön är kännbar & där hon fakitkst har TRYGGHET!
Har migrationsverket ens tänkt på vad trygghet är för ett barn? Dem som jobbar på migrationsverket kan verkligen inte ha varit barn själva, för då borde dem banne mig veta vad trygghet är. Ett barn ska få växa upp bland trygga människor där lek & lär är en sak som är prio ett! 
Ett barn som får växa upp på ett barnhem i ett land de inte tillhör (mamman kommer från Algeriet) är inte rättvist & heller tryggt. Barnet måste dessutom lära sig ett nytt språk....
Åh, skärpning nu !
 
BARNKONVENTIONEN = RÄTTVIST & TRYGGHET!
 
MIGRATIONSVERKET = inga människor som ser till barns bästa!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Just a human

Linda ♥

RSS 2.0